Google

najpopularniji googlani pojmovi u Hrvatskoj

Što je svijet najviše googlao u 2018., a što Mi Hrvati?

Najpopularniji googlani pojmovi u Hrvatskoj u 2018.


Događaji koje smo najviše pretraživali u Hrvatskoj bili su:


Osobe koje smo najviše googlali u 2018.-oj:

 


U videu saznajte/pogledajte što se najviše googlalo u svijetu u 2018.oj

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Black Friday popusti i trendovi u Hrvatskoj 2018.

Američki koncept i fenomen | Black Friday popusti i trendovi u Hrvatskoj 2018.

Black Friday shopping popusti, termin je koji je većina od nas ‘upisivala’ u Google (i još uvijek upisuje:), u potrazi za mega popustima (ili brutalnim mega, ili pak ‘dramatičnim ultra’ kako bi neki trgovci naglasili, tautološki) koji su u tijeku.

I dok smo do prije nekoliko godina u nevjerici gledali kako koncept ‘Black Friday shopping popusti’ izgleda u Americi, sada isti nije predmet začudnosti.

Doduše, u Hrvatskoj, za sada, nemamo scene nesmiljenih i nemilosrdnih tučnjava porad preostalog brutalno sniženog Ultra HD 4K TV (curved, uz to, dakako) poznatog južnokorejskog mastodonta ili čupanja za kosu (pretežito gravitiraju žene) zbog komada odjeće.

No, da ne odemo daleko u socio analize gore opisanih fenomena, radije ćemo se pozabaviti grafovima koji ukazuju kako traženje termina ‘Black Friday shopping popusti‘ izgleda, primjerice, po županijama lijepe naše i to u periodu zadnjih mjesec dana. 🙂

 

Interes u pretraživanju shopping termina ‘Black Friday popusti’ zadnjih mjesec dana


Interes po regijama/županijama Lijepe naše


Uz pojam ‘Black Friday popusti’ pretražujemo i sljedeće povezane pojmove


Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Nova mjerenja položaja oglasa u Google pretraživačkoj mreži

Nova mjerenja položaja oglasa u Google pretraživačkoj mreži

Google pretraživačka mreža donosi četiri nove metrike po kojima ćete efikasnije mjeriti položaj oglasa. Stara narodna kaže: ‘Svi mi koji se digitalno oglašavamo, želimo biti prvi na Googleu’:).

Redovito gledamo izvještaje naših kampanja, naziva/tipa: Google pretraživačka mreža, i stupac/kolumnu koji govori koja je prosječna pozicija naših oglasa, nadajući se broju 1.

No suprotno uobičajenoj percepciji, prosječna pozicija nije označavala točno  mjesto na kojem se naš oglas prikazivao. Prosječna pozicija je naprosto bila redoslijed prikazivanja oglasa u odnosu na ostale oglase u aukciji/licitaciji.

Kao rezultat toga, pozicija oglasa “broj 1” značila je da se oglas prikazuje ispred svih ostalih oglasa, ali to nije značilo da je naš oglas bio prvi, odnosno da je bio prvi iznad organskih rezultata pretraživanja (što je ultimativni cilj).

Pozicija broj 1. mogla je označavati da se naši oglasi ne prikazuju iznad organskih rezultata pretraživanja, odnosno prikazuju se kao ‘prvi’, ali  pri dnu prve  stranice Googlea, drugim riječima, ispod organskih rezultata.

Kako bi prestali nagađati kada smo prvi-prvi na Googleu, Google pretraživačka mreža donosi nam četiri nove metrike koji će nam dati jasnije uvide u to gdje se naši oglasi prikazuju na stranici rezultata pretraživanja.
“Apsolutna stopa pojavljivanja oglasa na vrhu stranice” i “Stopa pojavljivanja oglasa na vrhu stranice”- dva nova pokazatelja o stvarnoj poziciji naših oglasa

    • Apsolutna stopa pojavljivanja oglasa na vrhu stranice (Apsolutni TOP) – postotak pojavljivanja/impresija oglasa koji se prikazuju kao prvi oglas iznad organskih rezultata pretraživanja
    • Stopa pojavljivanja oglasa na vrhu stranice (TOP) – postotak pojavljivanja/impresija oglasa koji se prikazuju na bilo kojoj poziciji iznad rezultata organskog pretraživanja

Nova mjerenja položaja oglasa u Google pretraživačkoj mreži

 

Google pretraživačka mreža | 4 noviteta kojima mjerimo položaj oglasa

Ove nove mjerne podatke uputno je koristiti za razumijevanje promjena u CTR-u (postotku klikanja na prikazane oglase) uzrokovanom promjenom lokacije oglasa na stranici s rezultatima pretraživanja.

Upotreba ovih metrika ne preporuča se kao model licitacije, jer se licitacije mogu povećati, a pozicije oglasa prikazivati na lošijim pozicijama.

To se događa iz razloga jer većim licitacijama ulazimo u aukcije s većim brojem konkurenata što nas dodvodi u situaciju da se borimo za prikaze oglasa na lošijim pozicijama (ispod organskih rezultata ili na drugim stranama Goolgea).

“Udio Apsolutne stope pojavljivanja oglasa na vrhu stranice” i “Udio pojavljivanja oglasa na vrhu stranice”- metrike s kojima možemo licitirati za bolji prikaz naših oglasa

    • Udio Apsolutne stope pojavljivanja oglasa na vrhu stranice–  dobivamo tako da impresije oglasa na apsolutnom vrhu (prvi oglas iznad organskih rezultata pretraživanja) podijelimo s procijenjenim brojem impresija oglasa za koje smo ispunili uvjete prikazivanja na vrhu
    • “Udio pojavljivanja oglasa na vrhu stranice” – dobivamo tako da impresije oglasa na najvišoj/Top poziciji (bilo kojoj iznad organskih rezultata pretraživanja) podijelimo s procijenjenim brojem impresija oglasa za koje smo ispunili uvjete prikazivanja na vrhu

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Dva noviteta dostupna u Google Ads alatu za pregled i dijagnostiku oglasa

Alat za pregled i dijagnostiku oglasa (Ad Preview and Diagnosis Tool) vam pomaže da vidite koji se oglasi prikazuju za vašu ključnu riječ.

Možete unijeti pojam za pretraživanje i dobiti preview kako stranica rezultata Google pretraživanja izgleda korisnicima tj. kako se vaši oglasi prikazuju/izgledaju na njoj.

Bolje upotrijebiti alat za pregled i dijagnostiku oglasa, a ne izvršiti stvarnu pretragu na Googleu, jer to neće utjecati na mjerne podatke oglasa (poput impresija, CTRa, a uz to nećete potrošiti kunu, dvije, klikanjem na stvarni oglas, jedino ako baš u stvarnom vremenu/okruženju, želite vidjeti vodi li vas oglas na definirani landing page koji ste baš uredili za novu kampanju:)).

Ako se vaši oglasi ne prikazuju, alat za pregled i dijagnostiku oglasa također dijagnosticira razlog.

Pogledajte koji se oglasi prikazuju za određenu publiku

Do sada se alat za pregled i dijagnostiku oglasa mogao upotrebaljavati da biste pregledali oglase prema pojmu za pretraživanje i iste filtrirali prema lokaciji, jeziku i uređaju. Međutim, publika (audience) se nije mogla filtrirati.

Sada alat za pregled i dijagnostiku oglasa podržava pretragu publike. Možete kliknuti widget “Publika/Audience” da biste odabrali željeni popis publike.

Ako upotrebljavate postavku “Ciljanje” (prethodno nazvanu “Ciljanje i licitacija/Target and bid”) u svojim kampanjama, moći ćete vidjeti koji se oglasi prikazuju za određenu publiku.

Ako upotrebljavate postavku “Promatranja” (prethodno nazvan “Samo licitacija/Bid only”), možete vidjeti kako će se vaš oglas prikazati na višim ili nižim pozcijama stranice, a na temelju vaših licitacija za određenu publiku.

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Od sada oglase možete korigirati kroz sam alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Ako se vaši oglasi ne prikazuju, alat za pregled i dijagnostiku oglasa također pokazuje razlog. Prije je bila sitaucija, nakon što ste detektirali problem, trebali ste se ‘kretati’ kroz svoj račun kako biste izvršili potrebne izmjene da bi se vaši korigirani oglasi počeli prikazivali.

Sada ćete moći riješiti probleme izravno unutar samog alata, počevši od prilagodbi na proračunima samih kampanja. Ako razlog zbog kojeg se oglas/i ne prikazuje/u ‘leži’ u budžetu odnosno proračunu, jednostavno kliknite “Uredi proračun/Edit budget” i korigirajte proračun izravno iz alata za pregled i dijagnostiku oglasa.

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

 

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kako nam Google Analytics alat može pomoći da bolje shvatimo svoje korisnike?

Svaki dan digitalni svijet donosi mijene, pa na trenutak pomislite: tko to više može pratiti? Google dnevno mijenja funkcionalnosti i algoritme, mijenjaju se sučelja svih digitalnih produkata, prilagođvaju se novoj fazi (strojnoj, umjetno inteligentnoj, koja bi nas trebala bolje razumijeti, a s druge strane smo mi, koji bi njih trebali razumijeti:), a sve kako bi se olakšala svakodnevica svima koji koriste digitalne alate.

I onda dolaze nove brojke, Google Analytics brojke, koje bi nam trebale pomoći da bolje shvatimo naše korisnike.

Jedan od načina na koji nam Google Analytics pokušava pomoći, ne samo u shvaćanju i interpretiranju brojeva (metrika), već i u učenju alata, su videozapisi za podučavanje.

Klikom na ‘Real-time’ na lijevoj bočnoj traci, možemo doći do ‘Overviewa’ koji nam izbacuje ikonu Google Analytics Akademije. Nekada su tutoriali bili unutar samoga spomenutog sučelja, a sada se lekcije Akademije nalaze na drugoj adresi.

Kako nam Google Anayltics traka pretraživanja i funkcionalnost pomoći, može zapravo pomoći?

Poput svakog dobrog alata, u Analyticsu možemo pronaći traku  za pretraživanje koja nam pomaže pri navigaciji kojom možemo, između ostalog, potražiti  izvješće (dimenziju) o akviziciji, odnosno odakle dolaze korisnici koji posjećuju naš web.

Dolaze li plaćenim putem/PPC-om, putem Google oglašavanja, dolaze li direktno ili pak organskim putem? Kojim uređajima u prosjeku dolaze na naš web ili kojim uređajima ostvaruju naše definirane ciljeve (pretplata na newsletter, ispunjavanja različitih formi na webu ili pravih konverzijskih radnji odnosno kupnje, u slučaju e-commerce/web shopova).

U gornjem desnom kutu nalazi se funkcija pomoći u kojoj možete postavljati pitanja o teoriji Google Analyticsa, informacije o definicijama, načinu funkcioniranja praćenja usluge Google Analytics itd.

To je de facto, portal  baze znanja Google Analyticsa . Također možete posjetiti forum kako bi potražili pomoć po nekom pitanju ili možete poslati e-mail Google support timu.

Google Analytics dimenzije i metrike

Razumijevanje onoga što gledamo u Google Analyticsu prilično je važno, jer metrike (a to je sve ono što je prikazano brojevima i postocima) trebamo znati prevesti tako da znamo što to u konačnici znači za naše poslovanje.

U usluzi Google Analytics postoji mnogo dimenzija i metrika za koje morate imati neki kontekst kako biste razumjeli izvješće koje gledate.

Postoje upitnici kod svih dimenzija i metrika te kada prelazite kursorom miša, uvijek se možete podsjetiti i dobiti objašnjenje (primjerice, kako se broje unique useri, što je session, entrance, bounce rate, exit rate…)

Najčešće korištene sekundarne dimenzije

Jedna od korisnih značajki Google Analytics je korištenje/dodavanje sekundarnih dimenzija jer to izvještajima daje više konteksta, a kako bi što ispravnije interpretirali silnu količinu brojeva koji ‘stoje’ pred nama:).

Primjerice želimo znati odakle dolaze naši korisnici.

Otići ćemo do, u ovom slučaju, primarne dimenzije ‘Audience’ te izabrati izvor, Source/Medium (korisnici nam mogu dolaziti s raznih strana: od Googlea, Facebooka, Instagrama, LinkedIn-a, Google Plusa (ok, rijetko ili nikada:), sa specifičnih stranica na kojima je prenesen neki naš članak, blog text).

Nakon toga nas može zanimati, putem koje kampanje oglašavanja su došli s pojedinog Source/Mediuma, pa tom sekundarnom dimenzijom (u ovom slučaju) ‘Campaign’ možemo točno povezati metrike/brojeve koji nas zanimaju.

Možemo tako vidjeti da nam je pojedina kampanja oglašavanja donjela veći conversion rate ili veći broj ispunjenih ciljeva/goal completions, koje smo prethodno definirali u Admin sekciji Google Analyticsa.

Google Analytics nam pokušava pomoći i dodavanjem recommended  sekundarnih dimenzija, kako ne bi ‘lutali’ u povezivanju podataka.

Uz odabir dimenzija, od pomoći je odjeljak Uvidi/Insight koji ima svojevrsnu mogućnost da sami sustavu postavimo pitanja te nas sustav intuitivno vodi do traženog izvješća.

Insightsi vas mogu upozoriti i na probleme ili anomalije u vašim podacima ( primjerice: primjetan pad pageviewa na određenoj stranici weba, koja je prije toga bilježila dobre metrike /brojeve, ili nam ukazuje da određeni referral kanal (Facebook npr.) performa dobro u odnosu na neki drugi dolazni kanal.

Jednako tako, Insightsi nam mogu dati signale kako ima prostora da poboljšamo brzinu top landing stranica, a sve kako bi riješili detektirane probleme, na korist nama, a onda u konačnici i krajnjem korisniku našeg weba kojem ćemo tako pružiti bolje iskustvo.

 

Napomena za kraj

Iako nam Google Analytics donosi ‘tone’ brojki i slova (više brojki:), koje nam mogu biti lakmus papir za naše digitalne strategije, on u svakom slučaju ne predstavlja alat/inventar menadžmenta, zamjenu za knjigovodstvo ili CRM ili sustav narudžbi, koji ipak predstavljaju najrealnije i najpreciznije  izvode na kraju obračunskog razdoblja.

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

20. godina Google-a | Što su Amerikanci posljednjih 10-ak godina najviše pretraživali?

Ok, manje-više, svi smo upamtili da je Google ove godine ušao u svojih 20. godina postojanja, prisjetili se i virtualno prošetali Google garažom Susan Wojcicki u Kaliforniji, u Street Viewu (gotovo) baš kao prije 20 godina.

A sada bi bilo zanimljivo otkriti što su Amerikanci posljednjih 10-ak godina najviše pretraživali na ‘svom’ Google-u 🙂

Možemo početi s novinarskih 5W, tko, što, zašto…kako zavezati kravatu, što je gluten, zašto je nebo plavo…

 

Donald Trump je najpopularniji predsjednik od 2004. godine (u Google pretragama, dakako:), nakon čega slijedi George Washington


 


Streamer videoigara Pewdiepie je najpopularniji Youtuber u SAD-u, dok je Minecraft najčešće pretraživana igra

Screenshot_2018-10-31 Google Search Turns 20(1)
Screenshot_2018-10-31 Google Search Turns 20(2)

Titanic je najviše pretraživani film, ali DiCaprio je tek drugi najatraktivniji glumac, prema Google pretragama

Screenshot_2018-10-31 Google Search Turns 20(5)
Screenshot_2018-10-31 Google Search Turns 20(6)

Japan je glavna destinacija kada se pretražuju letovi avionom, dok je u Americi, Chicago glavna destinacija do koje se putuje vlakom

Screenshot_2018-10-31 Google Search Turns 20(3)
Screenshot_2018-10-31 Google Search Turns 20(4)

‘Prijatelji’ su najpopularnija komedija, a ‘Lost’ najpopularnija drama u Google pretragama

 


 


Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
google 20 godina

20. godina Googlea, pogledajmo garažu u kojoj je sve počelo

Virtualno prošetajte originalnom Google garažom Susan Wojcicki u Kaliforniji, u Street Viewu (gotovo) baš kao prije 20 godina. Na ovom mjestu, dva studenta, Larry Page i Sergey Brin, promijenili su našu svakodnevicu.

 

 

 

 

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 5
  •  
  •  
  •  
    5
    Shares
američki nogomet

Američki nogomet | Trendovi pretraživanja NFL klubova sezone 2018/2019

Što Amerikanci pretražuju na Googleu, kada je riječ o njihovim omiljenim NFL klubovima, stadionima, ali i o hrani, dakako:)? Ovaj mjesec (rujan 2018.), kada je riječ o klubovima, najviše se pretražuju na Googleu:Dallas Cowboys, Green Bay Packers, New England Patriots, Cleveland Browns, Philadelphia Eagles.



Regularna sezona američkog NFL-a traje 17 tjedana i broji ukpuno 256 utakmica. A kada je riječ o NFL stadionima i popularnim fast food jelima, koje se mogu pojesti na stadionima diljem Amerike, evo zanimiljivih rezultata pretraživanja na Googleu:)






Interes za američki nogomet po državama


Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
Google My Business

Privucite nove korisnike pomoću profila tvrtke na Googleu

Izradite besplatnu web-lokaciju za nekoliko minuta

Google My Business omogućuje jednostavnu izradu web-lokacije. Web-lokacija se automatski generira na temelju podataka profila vaše tvrtke na Googleu. Osim toga, možete prilagoditi tekst, fotografije i teme dizajna.

Google My Business

Privucite korisnike dijeljenjem korisnih informacija

Neka svaki put kada vas netko pronađe na pretraživanju ili kartama bude bitno. Profil je jednostavno održavati ažurnim pomoću novih postova, fotografija, prilagođenog radnog vremena i besplatne web-lokacije.

Google My Business

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 3
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares
Google Marketing Live 2018.

Google Marketing Live 2018.

Doznajemo najnovije informacije vezane uz rebrandirane Adse, Analitiku i ostale Google platforme

Google Marketing Live 2018. donosi nam prvi pogled na nove značajke i alate koji će vam pomoći transformirati digitalno poslovanje vaše tvrtke. Imajte pristup najnovijim saznanjima i trendovima koji oblikuju budućnost industrije, danas 🙂



 




 

Više o novitetima saznajte Ovdje

  •  
  • 11
  •  
  •  
  •  
    11
    Shares
Povratak na vrh