Kako nam Google Analytics alat može pomoći da bolje shvatimo svoje korisnike?

Kako nam Google Analytics alat može pomoći da bolje shvatimo svoje korisnike?

Svaki dan digitalni svijet donosi mijene, pa na trenutak pomislite: tko to više može pratiti? Google dnevno mijenja funkcionalnosti i algoritme, mijenjaju se sučelja svih digitalnih produkata, prilagođvaju se novoj fazi (strojnoj, umjetno inteligentnoj, koja bi nas trebala bolje razumijeti, a s druge strane smo mi, koji bi njih trebali razumijeti:), a sve kako bi se olakšala svakodnevica svima koji koriste digitalne alate. I onda dolaze nove brojke, Google Analytics brojke, koje bi nam trebale pomoći da bolje shvatimo naše korisnike.

Jedan od načina na koji nam Google Analytics pokušava pomoći, ne samo u shvaćanju i interpretiranju brojeva (metrika), već i u učenju alata, su videozapisi za podučavanje. Klikom na ‘Real-time’ na lijevoj bočnoj traci, možemo doći do ‘Overviewa’ koji nam izbacuje ikonu Google Analytics Akademije. Nekada su tutoriali bili unutar samoga spomenutog sučelja, a sada se lekcije Akademije nalaze na drugoj adresi.

Kako nam Google Anayltics traka pretraživanja i funkcionalnost pomoći, može zapravo pomoći?

Poput svakog dobrog alata, u Analyticsu možemo pronaći traku  za pretraživanje koja nam pomaže pri navigaciji kojom možemo, između ostalog, potražiti  izvješće (dimenziju) o akviziciji, odnosno odakle dolaze korisnici koji posjećuju naš web. Dolaze li plaćenim putem/PPC-om, putem Google oglašavanja, dolaze li direktno ili pak organskim putem? Kojim uređajima u prosjeku dolaze na naš web ili kojim uređajima ostvaruju naše definirane ciljeve (pretplata na newsletter, ispunjavanja različitih formi na webu ili pravih konverzijskih radnji odnosno kupnje, u slučaju e-commerce/web shopova).

U gornjem desnom kutu nalazi se funkcija pomoći u kojoj možete postavljati pitanja o teoriji Google Analyticsa, informacije o definicijama, načinu funkcioniranja praćenja usluge Google Analytics itd. To je de facto, portal  baze znanja Google Analyticsa . Također možete posjetiti forum kako bi potražili pomoć po nekom pitanju ili možete poslati e-mail Google support timu.

Google Analytics dimenzije i metrike

Razumijevanje onoga što gledamo u Google Analyticsu prilično je važno, jer metrike (a to je sve ono što je prikazano brojevima i postocima) trebamo znati prevesti tako da znamo što to u konačnici znači za naše poslovanje. U usluzi Google Analytics postoji mnogo dimenzija i metrika za koje morate imati neki kontekst kako biste razumjeli izvješće koje gledate. Postoje upitnici kod svih dimenzija i metrika te kada prelazite kursorom miša, uvijek se možete podsjetiti i dobiti objašnjenje (primjerice, kako se broje unique useri, što je session, entrance, bounce rate, exit rate…)

Najčešće korištene sekundarne dimenzije

Jedna od korisnih značajki Google Analytics je korištenje/dodavanje sekundarnih dimenzija jer to izvještajima daje više konteksta, a kako bi što ispravnije interpretirali silnu količinu brojeva koji ‘stoje’ pred nama:). Primjerice želimo znati odakle dolaze naši korisnici. Otići ćemo do, u ovom slučaju, primarne dimenzije ‘Audience’ te izabrati izvor, Source/Medium (korisnici nam mogu dolaziti s raznih strana: od Googlea, Facebooka, Instagrama, LinkedIn-a, Google Plusa (ok, rijetko ili nikada:), sa specifičnih stranica na kojima je prenesen neki naš članak, blog text).

Nakon toga nas može zanimati, putem koje kampanje oglašavanja su došli s pojedinog Source/Mediuma, pa tom sekundarnom dimenzijom (u ovom slučaju) ‘Campaign’ možemo točno povezati metrike/brojeve koji nas zanimaju. Možemo tako vidjeti da nam je pojedina kampanja oglašavanja donjela veći conversion rate ili veći broj ispunjenih ciljeva/goal completions, koje smo prethodno definirali u Admin sekciji Google Analyticsa.

Google Analytics nam pokušava pomoći i dodavanjem recommended  sekundarnih dimenzija, kako ne bi ‘lutali’ u povezivanju podataka.

Uz odabir dimenzija, od pomoći je odjeljak Uvidi/Insight koji ima svojevrsnu mogućnost da sami sustavu postavimo pitanja te nas sustav intuitivno vodi do traženog izvješća. Insightsi vas mogu upozoriti i na probleme ili anomalije u vašim podacima ( primjerice: primjetan pad pageviewa na određenoj stranici weba, koja je prije toga bilježila dobre metrike /brojeve, ili nam ukazuje da određeni referral kanal (Facebook npr.) performa dobro u odnosu na neki drugi dolazni kanal.

Jednako tako, Insightsi nam mogu dati signale kako ima prostora da poboljšamo brzinu top landing stranica, a sve kako bi riješili detektirane probleme, na korist nama, a onda u konačnici i krajnjem korisniku našeg weba kojem ćemo tako pružiti bolje iskustvo.

 

Napomena za kraj

Iako nam Google Analytics donosi ‘tone’ brojki i slova (više brojki:), koje nam mogu biti lakmus papir za naše digitalne strategije, on u svakom slučaju ne predstavlja alat/inventar menadžmenta, zamjenu za knjigovodstvo ili CRM ili sustav narudžbi, koji ipak predstavljaju najrealnije i najpreciznije  izvode na kraju obračunskog razdoblja.

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
Digitalac.hr

    Leave a Reply

    Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

    Povratak na vrh