SEO

Koje stranice na webu 'označiti' kao nofollow i noindex stranice?

Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?

Što su nofollow i noindex stranice?

Kada pišete blogove, članke na webu, vjerojatno se u većini slučajeva nećete niti zapitati gore navedeno naslovno pitanje: Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?

Zašto bi nešto pisali, trošili vrijeme (novac:) i na kraju došli na ideju da sadržaj koji ste napisali ne želite rangirati na tražilicama ili da čak kažete: Ne želim da ‘ovaj’ članak netko uopće ‘nađe’.

Na prvu se uistinu čini nelogično, no postoje stranice na webu koje, primjerice, moramo po sili zakona imati (čitaj: GDPR i politika kolačića:), ali ne želimo da ih Google indexira (noindex)  ili čak štoviše, ne želimo da se takve stranice uopće pojave u pretragama krajnjem korisniku (nofollow).

U većini slučajeva tehničke oznake za nofollow i noindex stranice izgledaju:

<meta name="robots" content="[VALUE1,VALUE2]">

  • Ukoliko su vrijednosti za stranicu weba VALUE1 i VALUE2 postavljene kao index, follow, to znači da Google robot može pristupiti istoj te ju kao takvu staviti u index (za rezultate pretrage), a follow atributom definirali smo da se i sve veze/linkovi na toj stranici mogu pratiti i indexirati, što bi za krajnjeg korisnika značilo da će navedenu stranicu i indexirane linkove moći pronaći u pretragama

 

  • Ukoliko su vrijednosti za stranicu weba VALUE1 i VALUE2 postavljene kao noindex, nofollow  Google robotima smo zapravo rekli: stranicu nemoj indexirati za rezultate pretrage, ali to ne znači da botovi ne bi trebali slijediti veze/linkove na stranici.  S nofollow atributom definiramo da linkove na stranici također ne treba slijediti

Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?

Ako ste jedini autor svog bloga, velika je vejrojatnost da su vaše autorske arhivske stranice jednake početnoj stranici/homepageu vašeg bloga. Google to ‘ne voli’ budući navedeno može definirati kao: duplicirani sadržaj.

Kako bi to izbjegli, arhivu vaših postova možete označiti kao noindex , a najbitnije je da će, bez obzira na ovaj atribut, čitatelji vašeg bloga uredno moći doći do vašeg sadržaja, iako ste Googleu lijepo rekli: ne to indexirati, ne prikazivati sadržaj u rezultatima pretraga:).

Thank You stranice, stranice koje se korisniku pojavljuju kada izvrši određenu radnju na webu, primjerice, popuni formu newslettera, pošalje upit putem forme na webu ili izvrši narudžbu vašeg proizvoda/usluge. Takve stranice nemaju vrijednosni sadržaj (budući na istima u većini slučajeva piše samo: Hvala Vam) pa ih je uputno definirati kao noindex.

Admin stranice i stranice za prijavu korisnika također treba označavati kao noindex.

Google daje upute što bi na stranicama trebali označiti kao nofollow:

  1. Nepouzdani/nesiguran sadržaj
  2. Plaćeni linkovi

Na primjer, nofollowoznaku bi se trebalo defaultno postaviti na veze/linkove korisnika u komentarima na našem webu/blogu. Naime, nikada ne možemo biti sigurni da nas netko neće ‘zaspammati’ linkovima koji vode na sumnjive sadržaje.

Kada govorimo o plaćenim linkovima, onda možemo navesti primjer, da na siteu/blogu imamo stranicu koja donosi listu knjiga  na temu: SEO-a, odnosno optimizaciji weba za tražilice, (kao primjerice ovaj text koji je usmjeren na tehnički aspekt optimzacije na webu/on-site SEO ) s affiliate linkovima na stranicu  Amazona, što bi  bi moglo biti korisno za vaš web ili za vaše korisnike, jer im time pružamo relevatne sadržaje, koji su povezani s temom. Navedene linkove možemo označiti kao follow ali samu stranicu možemo označiti kao noindex.

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
optimiziranje slika za tražilice

Optimiziranje slika za web tražilice

Bilo da ste bloger ili pišete članke za novine, dnevne, periodične, osim o sadržaju teksta, vrlo vjerojatno ćete voditi pažnju kakvu sliku ćete ‘pridružiti’ svom sadržaju. Floskula/fraza ‘slika vrijedi 1.000 riječi’, za Google možda i nije samo obična fraza.

Naime, optimiziranje slika za tražilice mogu pridonjeti ukupnom SEO rezultatu vašeg weba.

Optimiziranje slika za web tražilice – najbolje prakse

Slike pomažu vašim čitateljima da dobiju cjelovitu sliku onoga što ste napisali. Ilustrirajte ono što ste napisali, primjerice brojke, grafikonom ili dijagramom ili kako bi vizualno ‘namamili’ i ‘nahranili’ korisnika (primjenjivo i na social media dnevno postanje, naravno:).

Google Slike/Images nedavno je obnovio svoje sučelje, pa sada možete naći nove filtere (pod slikama), uključujući meta podatke i atribuciju, koje smo prethodno definirali.

Novi cool filteri pokazuju da Google sve više zna što je na slici i kako se ta slika uklapa u kontekst, a samim time optimiziranje slika za web tražilice, postaje faktor ukupnog rezultata, odnosno pridonosi boljem organskom pozicioniranju vašeg weba, SEO-u.

 

optimiziranje-slika-za-trazilice

Kako do idealne slike za članak/tekst?

Ako nemate vlastite slike koje možete upotrijebiti, postoje i drugi načini/izvori za pronalaženje jedinstvenih slika, a kako bi se izbjegle ne baš popularne i suviše umjetne ‘stock’ fotke.

Flickr.com  i Unsplash su mjesta na kojima možete naći manje uštogljene slike, uz napomenu da kod stavljanja takvih fotki uz vlastiti tekst, uvijek je dobra praksa napomenuti izvor fotografije i samog autora slike.

Alternative za fotografije mogu biti gore već spomenute ilustracije ili grafikoni ili pak animirani GIF-ovi.

Vrijeme učitavanja slika i responzivnost

Vrijeme učitavanja slika važno je prije svega za UX, a posljedično i za SEO.

Fotografije mogu imati velik utjecaj na vrijeme učitavanja site-a, pogotovo kada u media library svog CMS-a učitavate, primjerice, sliku veličine 2500 × 1500 piksela prikazanu u veličini 250 x 150 piksela – svejedno je potrebno učitati cijelu sliku u prvotnoj ‘težini’ dimenzija 2500 × 1500 piksela.

Dakle, to što ste sliku prikazali  u manjoj dimenziji nikako ne znači da ste istu optimizirali, stoga je uputno u startu promijeniti veličinu/težinu slike (ShortPixel plugin, ukoliko koristite WordPress, u tome će vam rado asistirati:).

Optimiziranje slika za web tražilice, u svakom slučaju podrazumijeva i korištenje responzivne funkcije, a ako koristite WordPress to će već automatski biti definirano  jer je srcset atribucija dodana po defaultu od verzije 4.4.

Gore navedenim, omogućeno je posluživanje različitih dimenzija slike ovisno o širini zaslona korisnika, što je vrlo korisno za high-end mobilne uređaje.

Definiranje alt teksta / alt taga

U situacijama u kojima slika nije dostupna čitatelju (nemogućnost učitavanja slike), možda zbog toga što su isključili slike u svom browseru ili koriste čitač zaslona (screen reader) zbog oštećenja vida, alternativni tekst osigurava da se nikakvi podaci ili funkcionalnost ne izgube, tj. da se alt tekst / alt tag slike prikaže tekstualno, onako kako smo to mi definirali.

Svakako dodajte alt tekst na svaku sliku koju koristite i provjerite sadrži li alt tekst ključnu riječ za tu stranicu (ako je potrebno).

Ono što je najvažnije, opišite što se nalazi na slici kako bi to imalo smisla, prije svega za krajnjeg korisnika, a onda naposlijetku i za tražilice/strojeve.

Što relevantnije definirate informacije o prikazanoj slici, to tražilica pripisuje veću važnost.

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
optimizacija weba za tražilice

Najčešće greške u optimizaciji weba za tražilice i kako ih izbjeći

Optimizacija weba za tražilice/SEO za svoj cilj ima da web bude pronađen osim po svom imenu, također i po ključnim riječima koje opisuju vašu djelatnost te da bude pozicioniran što bolje.

‘Što bolje’ pozicioniran je u svakom slučaju težiti biti na prvoj stranici npr. Googlea ili nekog drugog pretraživača, kako bi nas korisnici/potencijalni kupci lakše zamijetili.

Najčešće greške u optimizaciji weba/SEO za tražilice

  1. Zapostavljanje činjenice da je brže bolje

Što je brže učitavanje vašeg weba, to je veća vjerojatnost da će korisnik vašeg weba biti zadovoljniji (to je onaj puno spominjani UX, user experience, odnosno korisničko iskustvo).

Također, nije smetnuti s uma da i Google voli brzo učitavanje vašeg weba, te vam stavlja veliki + za tu stavku, i može nagraditi da vaš web bude na boljim pozicijama u prikazu za krajnje korisnike.

Postoji vrlo koristan alat  Googlea kako provjerili brzinu vašeg weba: Google PageSpeed ​​Insights. Ovaj koristan alat vam ujedno daje pregled onih aspekata koji su potrebni za poboljšanje brzine određene stranice vašeg weba.

Jedna od preporuka za poboljšanje brzine učitavanja weba jest optimizacija vaših slika. Velik broj web stranica ima ‘teške’ slike (max. preporučena veličina slika je 150 Kb), kojima treba puno vremena za učitavanje.

Ako imate WordPress stranicu, to možete učiniti lako instaliranjem dodataka koji optimizira vaše slike prilikom unosa u vaš Media Library.

Drugi je savjet omogućiti caching preglednika i gzip kompresiju. Navedeni elementi će ubrzati vaš cjelokupni web.

Caching omogućava brže učitavanje weba za posjetitelje koji se vraćaju na vaš web, a gzip komprimira statične datoteke, što ih čini bržim za učitavanje od strane preglednika/browsera.

U slučaju korištenja WordPress CMS platforme, pregledajte dodatke koji su aktivirani u vašoj temi.

Je li uistinu koristite sve dodatke? Možda se neki od njih mogu zamijeniti dodatkom koji kombinira funkcije svih sličnih pluginova koje ste instalirali?

Što je manje dodataka/plug-inova koji se aktiviraju, to brže će se vaš web učitavati. Manje je više (poznat slogan😊).

 

  1. Rangiranje weba za pogrešne ključne riječi

Ako želite bolje/više rangirati na Googleu, morate se pobrinuti za upotrebu pravih ključnih riječi za svaku stranicu.

Jedna od najvećih pogrešaka jest optimiziraje weba za  veliki broj generičkih ključnih riječi.

Ako ste lokalno pozicionirani iznajmljivač automobila i primjerice želite rangirati na Google-u za ključnu riječ ‘iznajmljivanje automobila’, tada zapravo ciljate na generičku ključnu riječ na koju ciljaju svi vaši konkurenti (a veći broj konkurenata, kao i u ekonomiji, znači da ćete morati platiti više, kako bi bili ispred konkurencije).

Umjesto ciljanja na visoko konkurentne ključne riječi pokušajte pronaći nešto specifičnije, a to nešto specifičnije su tzv. dugorepe/longtail ključne riječi, koje će vam postepeno omogućiti da imate veći promet prema vašem webu.

Imajte na umu da ciljanjem na longtail ključne riječi se smanjuje opseg pretraživanja, ali to ćete nadoknadit tako da optimizirate puno stranica na svojoj web lokaciji za različite longtail ključne riječi.

 

  1. Zanemarivanje pisanja kvalitetnih tema – sadržaj je kralj ili content je king, kako god vam je draže😊

Važno je osigurati da svaka stranica vašeg weba ima kvalitetan sadržaj, kartica texta bila bi optimalna po pojedinoj temi koju se latite.

Kada je riječ o sadržaju, manje mislite na to kako Google strojno/robotski čita vašu stranicu, već se fokusirajte na vašu publiku, i na način kako ćete im temu učiniti interesantnom i vrijednom čitanja.

Izbjegavajte dupliciranje sadržaja koji već postoji na webu ili ga barem modificirajte nekim novim pogledom/insightom/podacima kako bi temu osvježili.

 

  1. Izostavljanje tzv. call to actiona

Kada su posjetitelji na vašem webu, cilj je zadržati ih da obave neku radnju koja je važna za vaše poslovanje (npr. poziv prema vašoj poslovnici/tvrtki, upit s weba, on line narudžba, kupnja).

Najbolji način za to je stvaranje poziva na radnju (CTA), obično je to gumb koji nudi vašem posjetitelju radnju. To može biti, na primjer, gumb “kupiti” na stranici proizvoda ili gumb za prijavu za newslettere.

Pazite da svaka stranica ima jedan poziv na radnju, tako da je cilj stranice jasan. Zato razmislite o tome koji je pravi cilj za svaku stranicu. Također, pobrinite se da se CTA ističe dizajnerski tako da je jasno vidljiv i ne smije se propustiti.

 

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

 

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
Google Search Console

Zašto koristiti Google Search Console?

Želite li se naći na webu?

Google Search Console besplatna je usluga koju nudi Google koji vam pomaže pratiti i održavati prisutnost vašeg weba u rezultatima Google pretraživanja. Ne morate se prijaviti za Search Console da bi vaša web bio uključen u Googleove rezultate pretraživanja, ali to vam može pomoći da shvatite kako Google gleda vaš web i optimizira njegovu izvedbu u rezultatima pretraživanja.

Zašto koristiti Search Console?

Pratite izvedbu vašeg weba u rezultatima Google pretraživanja:

  • Pazite da Google može pristupiti vašem sadržaju
  • Pošaljite novi sadržaj za indeksiranje i uklanjanje sadržaja koji ne želite prikazati u rezultatima pretraživanja
  • Stvorite i pratite sadržaj koji pruža vizualno zanimljive rezultate pretraživanja
  • Održavajte svoj web uz minimalne prekide u izvedbi pretraživanja
  • Pratite i riješite probleme sa zlonamjernim softverom ili spama kako bi vaš web  ostao ‘čist’

 

Otkrijte kako Google pretraživanje – i svijet – vidi vaš web:

  • Koji su upiti uzrokovali da se Vaša web prikazuje u rezultatima pretraživanja?
  • Jesu li neki upiti doveli do većeg prometa na vaš web  od drugih?
  • Jesu li vaše cijene proizvoda, podaci za kontakt tvrtke ili događaji istaknuti u bogatim rezultatima pretraživanja?
  • Koji se webovi povezuju s vašom web lokacijom?
  • Je li Vaša mobilni web dobro funkcionira za posjetitelje koji pretražuju na mobilnim uređajima?

Google Search Console

Tko bi trebao koristiti Search Console?

Svatko tko ima web! Od generalista do specijalista, od novaka do naprednih, Google Search Console vam može pomoći.

  • Vlasnik tvrtke koji delegira . Čak i ako ne mislite da znate upotrebljavati Google Search Console, trebali biste biti svjesni toga i upoznati se s osnovama. Možete zaposliti svog webmastera ili marketinškog stručnjaka koji će vam pomoći da postavite svoj web pomoću Search Consolea. U tom slučaju možete raditi s tom osobom kako biste osigurali pristup i kontrolu svih izvješća za svoj web. Osim toga, preporučujemo da naučite sve o izvedbi weba u rezultatima pretraživanja kako biste mogli donositi važne poslovne odluke o svojoj web lokaciji.
  • SEO stručnjak ili marketer . Kao netko usredotočen na mrežni marketing, Google Search Console će vam pomoći pratiti promet vašeg weba, optimizirati rangiranje i donositi informirane odluke o izgledu rezultata pretraživanja vaše web-lokacije. Informacije u Google  Search Consoleu možete upotrijebiti za utjecaj na tehničke odluke za web stranicu i za sofisticiranu marketinšku analizu zajedno s drugim Google alatima, kao što su Google Analytics, Google Trends i Google oglasi.
  • Administrator weba . Kao administrator weba, brinete se o zdravom radu vaše web stranice. Google Search Console vam omogućuje jednostavno praćenje i u nekim slučajevima rješavanje pogrešaka poslužitelja, problema s učitavanjem web sučelja i sigurnosnih problema kao što su hakiranje i zlonamjerni softver. Možete ga i upotrijebiti kako biste osigurali glatko održavanje bilo kojeg održavanja weba ili podešavanja koje ste napravili u odnosu na izvedbu pretraživanja.
  • Web Developer . Ako stvarate stvarni marker i / ili kôd za svoj web, Google Search Console vam pomaže pratiti i riješiti uobičajene poteškoće s oznakom, kao što su pogreške u strukturiranim podacima.
  • Razvojni programer aplikacije . Ako posjedujete aplikaciju, želite vidjeti kako mobilni korisnici pronalaze vašu aplikaciju pomoću Google pretraživanja. Google Search Console vam može pomoći da jednostavno integrirate aplikaciju sa svijetom web mjesta. Saznajte više .

Google Search Console

Sve ostale novosti i trendove iz internet/digitalnog marketing svijeta, doznajte prvi na Digitalac.hr

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
1
Povratak na vrh