Optimiziranje slika za web tražilice

optimiziranje slika za tražilice

Optimiziranje slika za web tražilice

Bilo da ste bloger ili pišete članke za novine, dnevne, periodične, osim o sadržaju teksta, vrlo vjerojatno ćete voditi pažnju kakvu sliku ćete ‘pridružiti’ svom sadržaju. Floskula/fraza ‘slika vrijedi 1.000 riječi’, za Google možda i nije samo obična fraza.

Naime, optimiziranje slika za tražilice mogu pridonjeti ukupnom SEO rezultatu vašeg weba.

Optimiziranje slika za web tražilice – najbolje prakse

Slike pomažu vašim čitateljima da dobiju cjelovitu sliku onoga što ste napisali. Ilustrirajte ono što ste napisali, primjerice brojke, grafikonom ili dijagramom ili kako bi vizualno ‘namamili’ i ‘nahranili’ korisnika (primjenjivo i na social media dnevno postanje, naravno:).

Google Slike/Images nedavno je obnovio svoje sučelje, pa sada možete naći nove filtere (pod slikama), uključujući meta podatke i atribuciju, koje smo prethodno definirali.

Novi cool filteri pokazuju da Google sve više zna što je na slici i kako se ta slika uklapa u kontekst, a samim time optimiziranje slika za web tražilice, postaje faktor ukupnog rezultata, odnosno pridonosi boljem organskom pozicioniranju vašeg weba, SEO-u.

 

optimiziranje-slika-za-trazilice

Kako do idealne slike za članak/tekst?

Ako nemate vlastite slike koje možete upotrijebiti, postoje i drugi načini/izvori za pronalaženje jedinstvenih slika, a kako bi se izbjegle ne baš popularne i suviše umjetne ‘stock’ fotke.

Flickr.com  i Unsplash su mjesta na kojima možete naći manje uštogljene slike, uz napomenu da kod stavljanja takvih fotki uz vlastiti tekst, uvijek je dobra praksa napomenuti izvor fotografije i samog autora slike.

Alternative za fotografije mogu biti gore već spomenute ilustracije ili grafikoni ili pak animirani GIF-ovi.

Vrijeme učitavanja slika i responzivnost

Vrijeme učitavanja slika važno je prije svega za UX, a posljedično i za SEO.

Fotografije mogu imati velik utjecaj na vrijeme učitavanja site-a, pogotovo kada u media library svog CMS-a učitavate, primjerice, sliku veličine 2500 × 1500 piksela prikazanu u veličini 250 x 150 piksela – svejedno je potrebno učitati cijelu sliku u prvotnoj ‘težini’ dimenzija 2500 × 1500 piksela.

Dakle, to što ste sliku prikazali  u manjoj dimenziji nikako ne znači da ste istu optimizirali, stoga je uputno u startu promijeniti veličinu/težinu slike (ShortPixel plugin, ukoliko koristite WordPress, u tome će vam rado asistirati:).

Optimiziranje slika za web tražilice, u svakom slučaju podrazumijeva i korištenje responzivne funkcije, a ako koristite WordPress to će već automatski biti definirano  jer je srcset atribucija dodana po defaultu od verzije 4.4.

Gore navedenim, omogućeno je posluživanje različitih dimenzija slike ovisno o širini zaslona korisnika, što je vrlo korisno za high-end mobilne uređaje.

Definiranje alt teksta / alt taga

U situacijama u kojima slika nije dostupna čitatelju (nemogućnost učitavanja slike), možda zbog toga što su isključili slike u svom browseru ili koriste čitač zaslona (screen reader) zbog oštećenja vida, alternativni tekst osigurava da se nikakvi podaci ili funkcionalnost ne izgube, tj. da se alt tekst / alt tag slike prikaže tekstualno, onako kako smo to mi definirali.

Svakako dodajte alt tekst na svaku sliku koju koristite i provjerite sadrži li alt tekst ključnu riječ za tu stranicu (ako je potrebno).

Ono što je najvažnije, opišite što se nalazi na slici kako bi to imalo smisla, prije svega za krajnjeg korisnika, a onda naposlijetku i za tražilice/strojeve.

Što relevantnije definirate informacije o prikazanoj slici, to tražilica pripisuje veću važnost.

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Digitalac.hr

    Leave a Reply

    Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

    Povratak na vrh