Najčešće greške u optimizaciji weba za tražilice i kako ih izbjeći

optimizacija weba za tražilice

Najčešće greške u optimizaciji weba za tražilice i kako ih izbjeći

Optimizacija weba za tražilice/SEO za svoj cilj ima da web bude pronađen osim po svom imenu, također i po ključnim riječima koje opisuju vašu djelatnost te da bude pozicioniran što bolje. ‘Što bolje’ pozicioniran je u svakom slučaju težiti biti na prvoj stranici npr. Googlea ili nekog drugog pretraživača, kako bi nas korisnici/potencijalni kupci lakše zamijetili.

Najčešće greške u optimizaciji weba/SEO za tražilice

  1. Zapostavljanje činjenice da je brže bolje

Što je brže učitavanje vašeg weba, to je veća vjerojatnost da će korisnik vašeg weba biti zadovoljniji (to je onaj puno spominjani UX, user experience, odnosno korisničko iskustvo).Također, nije smetnuti s uma da i Google voli brzo učitavanje vašeg weba, te vam stavlja veliki + za tu stavku, i može nagraditi da vaš web bude na boljim pozicijama u prikazu za krajnje korisnike. Postoji vrlo koristan alat  Googlea kako provjerili brzinu vašeg weba: Google PageSpeed ​​Insights. Ovaj koristan alat vam ujedno daje pregled onih aspekata koji su potrebni za poboljšanje brzine određene stranice vašeg weba.

Jedna od preporuka za poboljšanje brzine učitavanja weba jest optimizacija vaših slika. Velik broj web stranica ima ‘teške’ slike (max. preporučena veličina slika je 150 Kb), kojima treba puno vremena za učitavanje. Ako imate WordPress stranicu, to možete učiniti lako instaliranjem dodataka koji optimizira vaše slike prilikom unosa u vaš Media Library.

Drugi je savjet omogućiti caching preglednika i gzip kompresiju. Navedeni elementi će ubrzati vaš cjelokupni web. Caching omogućava brže učitavanje weba za posjetitelje koji se vraćaju na vaš web, a gzip komprimira statične datoteke, što ih čini bržim za učitavanje od strane preglednika/browsera.

U slučaju korištenja WordPress CMS platforme, pregledajte dodatke koji su aktivirani u vašoj temi. Je li uistinu koristite sve dodatke? Možda se neki od njih mogu zamijeniti dodatkom koji kombinira funkcije svih sličnih pluginova koje ste instalirali?  Što je manje dodataka/plug-inova koji se aktiviraju, to brže će se vaš web učitavati. Manje je više (poznat slogan😊).

 

  1. Rangiranje weba za pogrešne ključne riječi

Ako želite bolje/više rangirati na Googleu, morate se pobrinuti za upotrebu pravih ključnih riječi za svaku stranicu. Jedna od najvećih pogrešaka jest optimiziraje weba za  veliki broj generičkih ključnih riječi.

Ako ste lokalno pozicionirani iznajmljivač automobila i primjerice želite rangirati na Google-u za ključnu riječ ‘iznajmljivanje automobila’, tada zapravo ciljate na generičku ključnu riječ na koju ciljaju svi vaši konkurenti (a veći broj konkurenata, kao i u ekonomiji, znači da ćete morati platiti više, kako bi bili ispred konkurencije).

Umjesto ciljanja na visoko konkurentne ključne riječi pokušajte pronaći nešto specifičnije, a to nešto specifičnije su tzv. dugorepe/longtail ključne riječi, koje će vam postepeno omogućiti da imate veći promet prema vašem webu. Imajte na umu da ciljanjem na longtail ključne riječi se smanjuje opseg pretraživanja, ali to ćete nadoknadit tako da optimizirate puno stranica na svojoj web lokaciji za različite longtail ključne riječi.

 

  1. Zanemarivanje pisanja kvalitetnih tema – sadržaj je kralj ili content je king, kako god vam je draže😊

Važno je osigurati da svaka stranica vašeg weba ima kvalitetan sadržaj, kartica texta bila bi optimalna po pojedinoj temi koju se latite.  Kada je riječ o sadržaju, manje mislite na to kako Google strojno/robotski čita vašu stranicu, već se fokusirajte na vašu publiku, i na način kako ćete im temu učiniti interesantnom i vrijednom čitanja.

Izbjegavajte dupliciranje sadržaja koji već postoji na webu ili ga barem modificirajte nekim novim pogledom/insightom/podacima kako bi temu osvježili.

 

  1. Izostavljanje tzv. call to actiona

Kada su posjetitelji na vašem webu, cilj je zadržati ih da obave neku radnju koja je važna za vaše poslovanje (npr. poziv prema vašoj poslovnici/tvrtki, upit s weba, on line narudžba, kupnja). Najbolji način za to je stvaranje poziva na radnju (CTA), obično je to gumb koji nudi vašem posjetitelju radnju. To može biti, na primjer, gumb “kupiti” na stranici proizvoda ili gumb za prijavu za newslettere.

Pazite da svaka stranica ima jedan poziv na radnju, tako da je cilj stranice jasan. Zato razmislite o tome koji je pravi cilj za svaku stranicu. Također, pobrinite se da se CTA ističe dizajnerski tako da je jasno vidljiv i ne smije se propustiti.

 

Sve najnovije vijesti s Digitalac.hr pratite OVDJE.

 

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
Digitalac.hr

    Leave a Reply

    Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

    Povratak na vrh